Google Merchant Reklamları

Özellikle e-ticaret mağazası işleten şirketlerin yaygın olarak kullanması gereken bir reklam türü olmasına karşın, ajanslar tarafından pek te sunulmayan bu reklam modelinde belirlenen ürünlerin; başlık, resim, promosyon mesajları ve işletmenizin adını ekleyebilirsiniz. E-ticaret sisteminiz ziyaret edilmeden işletmenizin verdiği ürün ve hizmetler hakkında fikir sahibi olunması için aşağıdaki "Hemen Başvur" butonundan bize ulaşın.

Google Merchant Reklamları

E-ticaret sistemlerinde ürün satmanın birçok yolu var. Bunun en kısa yollarından biriyse; Google merchant reklamı vermektir. Reklam vermek güzel ama müşterileriniz binlerce e-ticaret sitesi içerisinde sadece fiyatı baz alarak bir karşılaştırma yaparak alışveriş yapıyorsa ne olacak: Çözümü, Merchant reklam.

Merchant Reklam Nedir?

Google aramalarında, e-ticaret sitenizi en üstte aramayla önceden eşleşmiş kareler içinde konumlandırıp, bu kareler içerine ise fiyat, görsel, marka ve promosyonlarınızı tanımlayıp e-ticaret sisteminize girmeden fikir vererek alışverişi kolaylaştıran reklam modelidir.

Merchant, diğer reklam türlerinden farklı olarak reklam altyapı ayarları daha zor ve hassasiyet ister. Eşleştirme ve verimlilik adına ince eleyip sık dokumak lazımdır. Her ne kadar karmaşık bir yapı olsa da aklınızda soru işareti kalmaması için Bilgeweb ile çalıştığınızda süreçlerin nasıl işlediğini kısaca özetleyelim:

Sektörünüzde satılacak ürünlerin Google'da aranma hacim ve reklam dönüş analizi yapılır.

Belirlenen ürün ve görseller, çevrimiçi, yerel vb. alt ayarlar seçilerek eşleştirilir.

Yayın zamanı, popülasyon, lokasyon vb. arama seçenekleri belirlenerek özelleştirilir.

Anlık raporlamalarla da; kim, nerede, nasıl, ne kadar ziyaret etmiş ve tıklamış görebileceksiniz.

Sıcak Satış

Sektörünüzde satılacak ürünlerin, Google'da aranma hacim ve reklam dönüş analizi yapılır.

Ürünlerinizi Tanıtın

Belirlenen ürün ve görseller çevrimiçi, yerel vb. alt ayarlar seçilerek eşleştirilir.

Merchant Reklamlarının Yararları


Merchant reklamları, yukarıda da belirttiğimiz gibi e-ticaret sistemlerinde çok da ön plana çıkarılan bir reklam türü değil. Merchant reklam türüne özellikle yer açmamızın nedenlerinden biri; e-ticarette en çok işe yarayan reklam türü olduğundandır. Burada kısaca Merchant reklamın yararlarını özetleyelim:

Daha fazla trafik, daha fazla satış: Özellikle kelime bazlı reklamlar ile (TBM) birleştirildiğinde, arama yapan kişilere, e-ticaret sistemini ziyaret etmeden; ürünün fotoğrafı, fiyatı ve özelleştirilmiş şeklini gösterip, hemen altında da, kelime bazlı reklam (TBM) linki gözükeceğinden satışı tetikleyici bir unsur haline dönüşür.

Daha verimli ve olası satış şansı: Alışveriş için karar vermeyi kolaylaştıran unsurların yan yana ve alt alta gelmesiyle, kişinin güvenini kazanarak satın almayı kolaylaştırıcı bir etki oluşturur.

Daha katma değerli satış: Müşterilerin kafasını karıştırmadan birçok sorunun cevabını tek bir alanda kolayca verileceğinden, marka algınız yükselir ve (özellikle de diğer rakiplerinize nazaran, fiyat avantajı da sunduysanız) katma değerli satış olanağınız arttırılmış olur.

Daha geniş erişim: Tek bir müşteri araması için birden çok Merchant Reklamınız görünebilir. Ayrıca birbiriyle eşleştirildiğinde Merchant reklam ile kelime bazlı reklam aynı anda görüntülenebilir. Bu tek bir arama için alışveriş yapan kullanıcılara erişiminizin ikiye katlanabileceği anlamına gelir.

Merchant Reklam Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Google arama sonuçlarının en üstünde küçük kareler halinde, seçtiğiniz ürünleri; fotoğraf, fiyat, linklerle markanızını tek bir alanda özelleştiren görsel bazlı Google reklam modelidir.

E-ticaret sisteminizdeki satılan ürünleriniz sadece kelime bazlı değil, görsel olarakta sergileneceğinden, belirlenen  ürün ya da ürün gruplarının, Merchant Center altyapısını, Google kelime aramalarıyla eleştirip göstererek çalışır.

Sadece ülke çapında değil, daha çok bulunduğunuz şehir ya da lokasyonda reklam verecekseniz gerekli ayarlamalar yapılarak, reklamınız yerel bazlı olarakta özelleştirilebilir.

Merchant reklam türünde, reklamlarınızı isterseniz manuel olarak, eğer uğraşmak istemezseniz de otomatik teklif modunda oluşturulabilir. Tercihimiz; bütçe ve diğer verimlilik ayarları yapıldıktan sonra otomatik ayarda reklamın sürdürülmesidir.

Merchant reklam türünde gerekli ayarlamalar yapılarak, haftanın belirli gün ve saatlerinde gösterimi yapılabilir.

Şeffaflık

Yayın zamanı, popülasyon, lokasyon vb. arama seçenekleri belirlenerek, özelleştirilir.

Raporlama

Anlık raporlamalarla; kim, nerede, nasıl, ne kadar ziyaret etmiş ve tıklamış görülebilir.

HEMEN BAŞVUR TIKLA ARA