Google reklam teşviği Ticaret Bakanlığı tarafından yeni girişimcilere sağlanan teşviklere benzer niteliktedir. Bu konuda birçok teşvik desteği bulunur. Ülkeyi kalkındırmaya yönelik ortaya çıkan bu fikirlerde teşvik oldukça önemlidir. Bizler de bu içeriğimizde son zamanlarda sıkça merak edilen Google reklam teşviği konusunu ele alacağız. Öncelikle bu konuyu daha iyi anlayabilmek adına Google reklamları konusuna bir göz atalım.
Google reklam; dünyanın en gelişmiş arama motoru Google tarafından verilen reklamcılık hizmeti olarak bilinir. Bu hizmet genellikle Google Ads (AdWords) adıyla karşımıza çıkar. Sağlanan hizmet ile şirketlerin reklamları Google’ın arama sonuçlarında ya da bazı web sitelerinde görünür. Online bir pazarlama aracı olan Google reklamlar, reklam konusunda en fazla bütçenin kullanıldığı yerdir.
Google reklamlar günümüzde kişilerin sıkça kullandığı bir hizmettir. Bununla birlikte diğer birçok Google ürünü (chrome, gmail, harita) de internet kullanıcılarını yakından ilgilendirir. Google hem kişilerin birçok bilgiye sahip olmalarını hem de bu bilgileri kullanmalarını sağlar. Şöyle ki alınan bilgi sonucu potansiyel müşterilere verilen reklamlar bir ürün olarak internet kullanıcılarını karşılar. Google ise bir ürünü satar gibi reklam vermek isteyen kişilere bu bilgileri ulaştırır. Bu sayede reklam veren şirketler veya markalar sağlanan data ile hedef kitlelerinin karşısına çıkar.
Google, algoritması gereği arama çubuğunda demografi bilgilere yer verir. Yani kişiler kendi ürünlerini arattıklarında Google bunları ön plana çıkarır. Konum, zaman, yaş, cinsiyet ve ilgi alan filtreleri de Google tarafından ürünlerin görünürlüğünü belirleyen faktörlerdir. Bu nedenle kişiler reklam vermek istediklerinde Google reklamları tercih eder.
Google, reklamcılık alanında birçok müşteriye sahiptir. Müşterilerin bu ürünlerine yatırım yapmasına da oldukça önem veren Google, yeni becerileri kişilere sunar. Reklamcılık ürünlerinin benimsenmesinde ise yatırım konusunda teşvikler ön plandadır. Bahsedilen bu teşvikler; uygun periyotlarda reklam veren kişilere ve ajanslara sunulur.
Birçok avantaj sağlayan Google reklam teşviklerin değeri birçok faktöre göre değişir. Bunlar; sunulan hizmetlerin piyasa değeri, geleceğe yönelik yapılan planlama ve harcama miktarıdır. Örneğin Görüntülü ve Video Reklam Teşvik Programı'nı ele alalım. Bu programa katılan şirketler yaptıkları harcama tutarına ve eğitim personeli gibi konularda teşvik alabilirler. Burada dikkat edilen husus; programda yer alan marka veya şirketin olanaklarını geliştirmek için yaptıkları yatırımların önemidir. Yani Google, teşvik konusunda yatırım ölçütlerini baz alır. Genellikle programa katılan ajanslara sunulan teşvikler aşağıdaki gibidir:
Bunlarla birlikte reklamcılık programına katılan ajanslar ve markalar danışmanlık gibi destekler de alabilirler. Yani sektör araştırmasında kampanya destekleri Google tarafından sunulur. Açık artırma temelli reklamlarda bu durum masrafları azaltabilir. Reklam verenler için sunulan teşvikler (reklam kredisi için sunulan kuponlar) masraflar konusunda avantaj sağlayan bir seçenektir.
Mobil uygulama Google devlet desteği konusunda bilişim şirketleri ve iş kuruluşları yer alır. Reklam giderlerinin yüzde 50’si devlet tarafından karşılanır. Bununla birlikte teşvik konusunda devlet katkısı; maksimum 100.000 USD olarak belirlenmiştir. Bunu bir örnek üzerinde inceleyelim.
Örneğin şirketinizin Google reklam harcamasının toplam 150.000 USD olduğunu varsayalım. Devlet bunun yarısını yani 75.000 USD’sini şirketinize geri öder. Bir diğer sayısal örneği ise şöyle verelim. Harcama tutarınız 250.000 USD olsun. Ancak burada dikkat etmeniz gereken bir husus vardır. O da devlet katkısının maksimum 100.000 USD ile sınırlı olmasıdır. Bu nedenle devlet 250.000 USD reklam harcamanızın sadece 100.000 USD’sini şirketinize geri öder. Yani mobil uygulama Google devlet desteğinde reklam harcamalarınızın yarısı devlet tarafından karşılanır. Bu durum ise yurt dışı tanıtım desteği olarak adlandırılır.