Afişler ya da posterler aşağıdakiler için en eski, en çok denenmiş ve en doğru pazarlama içerikleridir:
Çünkü afişler çeşit çeşittir. İnternet için veya basmak için ya da her ikisi için de tasarlanabilir. Onları istediğiniz kadar yaratıcı veya klasik yapabilirsiniz. Olasılıklar sınırsızdır.
Olasılıklar sınırsız olduğu için bir afiş yapmak için en doğru yol diye bir şey yoktur. Ancak izlemeniz gereken en başarılı tasarım yöntemleri mevcuttur. (Ne de olsa kuralları yıkmadan önce onları biliyor olmanız gerekir!)
Afişinizin hedefini belirleyin
Afiş tasarım seçimleriniz afişin amacına bağlı kalmalı. Metin, görseller, renk şeması ve sayfa boyutunun hepsi afişin hedefi düşünülerek seçilmeli.
Afişinizi tasarlamadan önce şunları düşünün:
Örneğin, eğer afişinizin amacı insanların bir konferansa katılmasını sağlamaksa o zaman afişiniz, stratejik olarak bu hedefi başarmanıza yardımcı olacak şekilde tasarlanmalı. Yazılı iletişimin şöyle bir kuralı vardır: sadelik kazanır.
Bu konferans afişine bir göz atın:
Tasarım katılacak kişilerin bilmesi gereken kilit bilgileri şık ve profesyonel bir dokunuşla vurguluyor:
Eğer çok fazla tasarım deneyiminiz yoksa (ya da hiç yoksa) ilk afişinizi tasarlamak gözünüzü korkutabilir. Bir poster örneği şablonu, size kendi tasarımınızı oluşturmak için bir altyapı sağlayacaktır.
İşe afişinizin amacını iletmenize yardımcı olacak bir şablon seçmekle başlayın. Etkinliğinizin temasını yansıtan veya aradığınız tasarım düzenine sahip bir afişe bakın.
Örneğin, üç kilit noktaya vurgu yapmak istiyorsanız 3 nokta için alan ayıracı olan şablonlardan birini seçin:
Dikkatleri afişinize çekmek için birbirine zıt ve canlı renkleri kullanın
Parlak ve canlı renk şemaları bu yılın en büyük grafik tasarım akımlarından biri. Göz alıcı ve modern göründüklerinden poster tasarımı için kusursuzdur.
Görsellerinizde düz renk dolguları ve arka planlarınız için çarpıcı renkler kullanın.
Örneğin bu film afişinde çarpıcı renk bloklarının nasıl kullanıldığına bakın:
Renk şeması seçerken alınan riske değer, çünkü sonucunda ilgi çekici bir afiş tasarımı ortaya çıkabilir.
Elbette ki çarpıcı bir renk şeması her duruma uymaz. Bazen daha dingin veya minimalist afiş tasarımları daha iyi çalışır. Ancak böyle durumlarda bile gözleri önemli bilgilere yönlendirmek için bazı zıt renkler kullanılabilir.
Örneğin minimalist bu sağlık hizmetleri afişi, bakışları üzerine çeken ve reklamı yapılan o sağlık merkezinin ismini vurgulayan açık yeşil renk patlamalarını kullanmış:
Afişinizde kısıtlı bir alanınız olduğundan düşük kaliteli görsellere yer yoktur. Afiş tasarımınıza dahil ettiğiniz her bir görsel, dikkat çekmede ve bilgiyi anlaşılması kolay kılmada rol oynamalıdır.
Seçtiğiniz görsel özgün olmak zorundadır. Hedef kitlenizin bir duygusal tepkisini açığa çıkarabilmek için stratejik düşünülerek seçilmelidir.
Örneğin bu bilim fuarında kullanılan poster örneği şablonu merak ve hayret duygularını yakalıyor:
Veya bu motivasyon verici afiş şablonuna bakın. Bir lavanta renk filtresi, zaten neşeli olan fotoğrafa sakinleştirici bir etki veriyor:
İyi bir fotoğrafın okuyuculara mutlu bir duygu vermek için genellikle açık, canlı bir renk filtresi olur. Koyu renk filtreleri genellikle negatif duygularla ilişkilendirilir ve örneğin bağış toplama etkinliğine veya sempozyuma dair hevesleri kırabilir.
Ancak bu kuralın istisnaları vardır. Öyleyse afişiniz ve hedefleriniz için en anlamlı görseli seçin.
Üç farklı yazı tipinden fazlasını kullanmayın
Bu, yazı tipi seçerken karmaşıklıktan kaçınmak için güzel bir pratik yöntemdir. Bir poster tasarımında en fazla üç yazı tipi kullanın.
Örneğin bu müzik festivali afiş tasarımı çok farklı yazı tiplerinden oluşuyor. Onları bir arada tutan ise bütünsel renk şeması:
Afişinizin nerede paylaşılacağını düşünün. İnternet sitenizde mi? Şehrin belli yerine asılarak mı? Kalabalık bir okul panosunda mı? Eğer afişinizi basmayı planlıyorsanız akılda bulundurmanız gereken bazı basit esaslar vardır.
Muhtemelen afişinizi nereye asacağınıza dair bir fikriniz var. Asacağınız yere karar vermek birkaç tasarım kararını vermenize yardımcı olabilir.
Birçok diğer afişle birlikte bir duvarda olacaksa afişinizin diğerleri arasından öne çıkması için onu daha büyük bir boyutta basın. Göreceli olarak daha boş bir duvarda olacaksa etki yaratmak için daha küçük boyutta basıp daha çok sayıda asın.
Afişinizi standart kağıt boyutu için tasarlayın
Büyük bir afiş oluşturmak istemediğiniz sürece muhtemelen onu basmak için para harcamak istemeyeceksiniz. Afişinizi ISO A1-A5 baskı kağıdı standartlarına uyacak şekilde tasarlayıp kendiniz de basabilirsiniz.
CMYK Renk uzayını kullanın
Bazı renkler basıldığı zaman istenildiği gibi olmaz. Biliyorum, bu çok can sıkıcı! Bu yüzden de en başından doğru renk paletini kullanmak çok önemlidir, böylece baskıya düzgün yansımayacak bir tasarıma bağlı kalmazsınız.
CMYK, cam göbeği (Cyan), (M)acenta, sarı (Yellow) ve siyah (blacK) renklerini temsil eder. Yazıcılar CMYK renk uzayını afişinizin istediğiniz gibi gözüktüğüne emin olmak için kullanır. Basacağınız afişlerinizi en baştan CMYK’yı kullanarak tasarlayın.
Bu iki renk tekeri arasında fark görüyor musunuz? Daha yakından bakın.
Afişiniz için gerçekten çok süslü bir yazı tipi kullanmayı heves ediyor olabilirsiniz ancak lütfen kendinizi durdurun. Karmaşık yazı tiplerinin uzaktan okuması zor olur.
Örneğin bu afiş başlıkta Paytone One kullanıyor, boyutu da 200. Gövde metni boyutu ise 24:
Afişinizin gövde metnini 24 – 48 arasında boyutlandırın
Eğer yazı tipiniz çok küçükse insanlar onu birkaç metre öteden okuyamayacak ve muhtemelen afişinize dikkat etmeyecek.
Bulanık resimler sinir bozucudur ve afişinizi yüksek çözünürlükte dışa aktararak bundan kolayca kaçınabilirsiniz. 300 dpi çözünürlükte aktarın ki görseliniz bulanık çıkmasın.
Baskı için kenar taşması işaretleri ekleyin
Baskıda “kenar taşması” sayfanın ucuna değen bir görselinizin veya bir objenizin olması demektir. Afişi sayfa kenarlarından taşan bir görselle tasarladığınızda yazıcınız otomatik olarak sayfanın kenarlarında beyaz, ince bir çizgi bırakır.
Dokümanınız taşma yaptığında, tasarımdan daha büyük bir sayfa yaprağı üzerinde basılması ve sonra da istediğiniz ölçülerde kırpılması gerekir.
Afişinizi kenarda beyaz bir fazlalık olmadan basmak için kırpma imlerini kullanın. Bu tasarımın sayfada bittiği yeri belirleyecek böylece bastıktan sonra afişi kırpabileceksiniz.
İnternet için bir poster tasarladığınızda baskıya kıyasla daha az kısıtlama olur. Bu tasarımınızla gerçekten eğlenceli bir şey yapmak için harika bir fırsattır. Yine de takip etmeniz gereken bazı esaslar vardır.
Afişinizin sosyal medyada gerçekten iyi gözükmesini istiyorsanız tanıtımını yaptığınız belirli bir platform için boyutlandırın. Farklı platformlar için afişinizin birkaç farklı versiyonunu yapmak isteyebilirsiniz.
Genelde dikey yönlendirme mobil görüntülemede en iyi görünendir. İnsanlar mobildeyken sağdan sola değil de yukarıdan aşağıya kaydırmaya alışıktır.Ancak eğer etkinliğinizi Twitter’da veya Facebook’ta tanıtıyorsanız banner’lar genellikle haber akışına daha iyi uyacaktır. Bu durumda yatay yönlendirme iyidir.
Aynı zamanda afişinizi bir e-posta ile göndermeyi planlıyorsanız 1080×1080 dpi boyutunda kare bir afiş en doğru tercih olacaktır. Bu ölçüler aynı zamanda Instagram için oluşturulan afişlere de uyar.
İnsanların akışında, özellikle de mobilden görüntülüyorlarsa görselin ufak olacağını aklınızda bulundurun.
Dikkatlerini yakalamak için büyük yazı tipleri kullanın ve genelde kullandığınız metin miktarını minimum düzeyde tutun.
İnternette yeteri kadar bulunduysanız aynı stok fotoğrafın birçok farklı bağlamda kullanılmasıyla muhtemelen karşılaşmışsınızdır. Yavan bir stok fotoğraf epey sönük bir tasarıma yol açacaktır.
Ancak kısıtlı bir bütçeyle çalışıyorsanız stok fotoğrafları kullanmaktan başka bir seçeneğiniz olmayabilir. Öyleyse yaratıcı olmanın ve stok fotoğraflarınızı kişiselleştirmenin tam zamanı.
İkonlar afiş tasarımınızı güzelleştirmek için kusursuzdur. İkonları noktaları süslemek için ve hatta bazı durumlarda, metnin yerine kullanabilirsiniz. Ayrıca fikirleri örneklendirmek için harikadırlar.
Örneğin bazı bayrak ikonlarının eklenmesi bu uzay stok fotoğrafına yeni bir anlam katıyor:
Unsplash ile Pexels güzel ve yüzünüzü kara çıkartmayacak stok fotoğraflar bulmak için harika sitelerdir.