Üst Düzey Afiş Tasarım Rehberi:

Üst Düzey Afiş Tasarım Rehberi:

Üst Düzey Afiş Tasarım Rehberi:

Afişler ya da posterler aşağıdakiler için en eski, en çok denenmiş ve en doğru pazarlama içerikleridir:

  • etkinlik reklamları
  • ürün tanıtımları
  • kampanya duyuruları
  • eğitimsel bilginin aktarımı
  • ve çok daha fazlası

Çünkü afişler çeşit çeşittir. İnternet için veya basmak için ya da her ikisi için de tasarlanabilir. Onları istediğiniz kadar yaratıcı veya klasik yapabilirsiniz. Olasılıklar sınırsızdır.

Olasılıklar sınırsız olduğu için bir afiş yapmak için en doğru yol diye bir şey yoktur. Ancak izlemeniz gereken en başarılı tasarım yöntemleri mevcuttur. (Ne de olsa kuralları yıkmadan önce onları biliyor olmanız gerekir!)

Afişinizin hedefini belirleyin

Afiş tasarım seçimleriniz afişin amacına bağlı kalmalı. Metin, görseller, renk şeması ve sayfa boyutunun hepsi afişin hedefi düşünülerek seçilmeli.

Afişinizi tasarlamadan önce şunları düşünün:

  • Afişinizin hangi ana mesajı vermesini istiyorsunuz.
  • Afişinizi nasıl bir duyguyu iletmeli.
  • Afişiniz nerede paylaşılacak.

Örneğin, eğer afişinizin amacı insanların bir konferansa katılmasını sağlamaksa o zaman afişiniz, stratejik olarak bu hedefi başarmanıza yardımcı olacak şekilde tasarlanmalı. Yazılı iletişimin şöyle bir kuralı vardır: sadelik kazanır.

Bu konferans afişine bir göz atın:

Tasarım katılacak kişilerin bilmesi gereken kilit bilgileri şık ve profesyonel bir dokunuşla vurguluyor:

  • Sarı maviyle kontrast yaratıyor, etkinliğin yerine, zamanına ve öne çıkan konuşmacılara (katılımcıların genellikle ilgisini çekecek bilgiler)vurgu yapıyor.
  • Aynı zamanda konferansın ismi de en büyük metin olarak yazılmış.
  • Başlıktan sonra konferansın neyle ilgili olduğu hakkında kısa bir açıklama yer alıyor.
  • Arka plan görseli, bir vizyonu başarmak için birlikte çalışan bir ekip temasını yansıtıyor.

Önceden hazırlanmış bir poster şablonu ile başlayın

Eğer çok fazla tasarım deneyiminiz yoksa (ya da hiç yoksa) ilk afişinizi tasarlamak gözünüzü korkutabilir. Bir poster örneği şablonu, size kendi tasarımınızı oluşturmak için bir altyapı sağlayacaktır.

İşe afişinizin amacını iletmenize yardımcı olacak bir şablon seçmekle başlayın. Etkinliğinizin temasını yansıtan veya aradığınız tasarım düzenine sahip bir afişe bakın.

İşte bir afiş şablonu seçerken aklınızda bulundurmanız gereken bazı noktalar:

  • Vizyonunuza uyacak bir tasarım düzeni olan bir afiş şablonu arayın (örn. başlık yerleşimi, görsele ayrılmış alan ve sayfa ölçüleri).
  • Afişinizi paylaşacağınız yer için doğru ölçülere sahip bir afiş şablonu seçimi yapın (Doğru sayfa ölçülerine birazdan değineceğim).
  • Tasarımın hoşunuza gitmeyen taraflarında her zaman şablonunuzu kişiselleştirebileceğinizi unutmayın.

Örneğin, üç kilit noktaya vurgu yapmak istiyorsanız 3 nokta için alan ayıracı olan şablonlardan birini seçin:

 Dikkatleri afişinize çekmek için birbirine zıt ve canlı renkleri kullanın

Parlak ve canlı renk şemaları bu yılın en büyük grafik tasarım akımlarından biri. Göz alıcı ve modern göründüklerinden poster tasarımı için kusursuzdur.

Görsellerinizde düz renk dolguları ve arka planlarınız için çarpıcı renkler kullanın.

Örneğin bu film afişinde çarpıcı renk bloklarının nasıl kullanıldığına bakın:

Renk şeması seçerken alınan riske değer, çünkü sonucunda ilgi çekici bir afiş tasarımı ortaya çıkabilir.  

Elbette ki çarpıcı bir renk şeması her duruma uymaz. Bazen daha dingin veya minimalist afiş tasarımları daha iyi çalışır. Ancak böyle durumlarda bile gözleri önemli bilgilere yönlendirmek için bazı zıt renkler kullanılabilir.

Örneğin minimalist bu sağlık hizmetleri afişi, bakışları üzerine çeken ve reklamı yapılan o sağlık merkezinin ismini vurgulayan açık yeşil renk patlamalarını kullanmış:

 

 

Poster tasarımınızda çarpıcı, yüksek kaliteli görseller kullanın

Afişinizde kısıtlı bir alanınız olduğundan düşük kaliteli görsellere yer yoktur. Afiş tasarımınıza dahil ettiğiniz her bir görsel, dikkat çekmede ve bilgiyi anlaşılması kolay kılmada rol oynamalıdır.

Seçtiğiniz görsel özgün olmak zorundadır. Hedef kitlenizin bir duygusal tepkisini açığa çıkarabilmek için stratejik düşünülerek seçilmelidir.

Örneğin bu bilim fuarında kullanılan poster örneği şablonu merak ve hayret duygularını yakalıyor:

 

 

Veya bu motivasyon verici afiş şablonuna bakın. Bir lavanta renk filtresi, zaten neşeli olan fotoğrafa sakinleştirici bir etki veriyor: