Youtube başlangıcından itibaren tüm dünyanın video izlediği bir platform haline gelmiştir. Herkese bir kanal yani alan sağlayarak paylaşım ve etkileşimi zirvede tutan Youtube insanların ortak alanlarından biri haline gelmiştir.
İlgi alanlarınız, takip ettiğiniz kanallar, gündeminiz farklı olsa da kendi içerisindeki bütünlüğü koruyan Youtube gittikçe hayatımıza yayılan bir politika izlemektedir. İzlenme potansiyeli Youtube’u etkin bir reklam mecrasına dönüştürmüştür. En yalın haliyle reklam, herhangi bir şeyi insanlara tanıtmaktır. Doğal olarak insanların en çok bulunduğu ve zaman geçirdiği noktalar aktif reklam mecraları olarak önplana çıkmaktadır. Bugün reklam denildiğinde televizyonla yarışır bir potansiyeli taşıyan Youtube ilk sıralarda gelmektedir. İşletmelerin bu potansiyeli kendi pazarlarında etkin bir biçimde kullanması mümkündür. İşletmeniz için Youtube reklamlarının etkin kullanımı konusunda bizimle iletişim kurabilirsiniz. Hedef kitlenize Youtube’ta nasıl sesleneceğinizi, reklamların nasıl işlediğini ve size neler kazandıracağını birlikte değerlendirelim.
Youtube ülkemizde sosyal medya platformları içinde aktif olarak 50 milyon kullanıcısıyla en çok kullanılan mecradır. Bu kullanım oranı bize reklam yatırımının hangi noktaya kanalize edilmesi gerektiğini açıklar niteliktedir. Youtube'un sektörel olarak reklamlarla entegre edilmesi, hedeflenmesi, içeriklerin nerede yayınlanacağı kısmını bize bırakabilirsiniz.
Youtube reklamı vermek için Bilgeweb ile çalıştığınızda süreçlerin nasıl işlediğini kısaca özetleyelim:
Öncelikle hangi sektörde olduğunuz göz önüne alınarak sektörel kelime ve video analizi yapılır.
Şirketinize en uygun video reklam modeli seçilip ona uygun reklam stratejiniz belirlenir.
Anormal bütçeler harcamamak için lokasyon, popülasyon gibi filtrelemeler kullanılır. Sadece izlendikçe ödeme yapacağınız modelde bir reklam açılır.
Bütçe raporları ile ilgili gerçek zamanlı analizlerle, anlık gerçek veriler tarafınıza ulaştırılır. Videolarınızı Bilgeweb ile belirlenen lokasyonlar ve popülasyon ayarlarıyla, en verimli şekilde tanıtmak istiyorsanız site içerisindeki iletişim bilgilerimizden bize kolayca ulaşabilir konuyla ilgili bilgi ve fiyat teklifi alabilirsiniz.
Ülkemizde milyonlarca kullanıcısı olan bir mecrada, sektörünüzün hitap ettiği hemen herkese reklam vermeye çalışırsanız, anormal bütçeler harcayabilirsiniz. Bu yüzden ulaşmak istediğiniz kitleyi birlikte belirleyip, ilgi alanları seçerek hedefe dönük reklamlar yapabiliriz. Hedef kitle belirlenirken incelenen grupları özetleyecek olursak:
Hedeflenen kitlenin; yaş, cinsiyet, evli ya da bekar olduğu, aylık geliri gibi bilgilere göre şekillenir.
Demografik gruplara ek olarak; üniversite öğrencileri, mülk sahipleri, evlenme adayları gibi alt dalları da kapsayan ayrıntılı bilgilere göre şekillenir.
İlgili konuların haricindeki sayfalar ziyaret ediliyor olsa bile, mevcut belirlenen hedefin dışındaki kitle kategorisinden de seçim yapılabilir.
Hedeflenen konulara yoğun ilgisi olan kullanıcılarla, video reklamlarınız eşleştirilerek marka bilinirliği yaratılır veya güçlendirilir.
Bu reklam grubu sayesinde daha niş kitlelere, markanızın reklamını eşleştirerek reklam oluşturulabilir.
Performans reklam verenler göz önünde bulundurularak oluşturulan özel amaç kitleleri, son zamanlarda Google.com'da aradıkları anahtar kelimelere göre satın alma kararı verirken kullanıcılara ulaşmaya olanak tanır.
Sektörünüzün hitap ettiği alakalı kişi ve grupları belirledikten sonra, içerik hedefleme yöntemleriyle reklamınızı en uygun yerleşimde göstermek için çalışmalar gerçekleştirilir. Bu şekilde tam anlamıyla hedefe dönük reklamın oluşması sağlanır.İçerik hedefleme yöntemiyle, videolarınızın nerelerde gösterileceğini kısaca anlatalım:
Oluşturduğunuz; kanal, blog, video, web sitesi ve uygulamaların yerleşimleri belirlenebilir. Örneğin, trafiği olan web sitenizin belli bir alanını, popüler olan diğer web sitesinin ana sayfasına yerleştirilebilir.
Yerleşimler hangi alanlarda yapılır: Youtube kanalları, Youtube videoları, Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki web siteleri, Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki uygulamalar.
Video reklamlarınız için yapılan hedeflemeler ile alakalı olduğu düşünülen tüm kanallara erişim sağlanır. Örneğin "yürüyüş ayakkabısı" konusu seçildiyse, reklamlarınız Youtube üzerinden "yürüyüş ayakkabısı" ile ilgili video izleyen herkese gösterilebilir.
YouTube reklamınızı anahtar kelimelere göre hedeflemek, video reklamınızı diğer kanallar, videolar veya sitelerle ilgili kelimelere veya ifadelere göre göstermenize yardımcı olur. Örneğin, "sinek balıkçılığı" anahtar kelimesi, video reklamınızı "balık uçmayı öğrenin" videosunu izleyen birinin önüne yerleştirebilir.
Bilgisayarlar, mobil cihazlar, akıllı telefonlar ve smart tv ekranına bağlanan kullanıcıları hedefenebilir.
Youtube video reklamları işletmelerin ürün ve hizmetlerinin Youtube videoları aracılığıyla; video öncesi, esnası ya da sırasında tanıtılmasıdır.
Sektöre göre analiz yapılarak, hedef kitle belirlenir. Daha sonra reklam modeli ayarlanarak markanıza uygun modelde reklamlar Google Ads üzerinden verilmektedir.
Youtube reklam ücretleri pazarlama hedeflerinize ve kitlenize göre değişmektedir. Farklı reklam çeşitleri farklı ücretlendirme tekniklerine tabidir.
Çeşitlerine göre farklılık göstermekle birlikte Youtube içerisindeki videolarda; bir videodan önce video sırasında ya da bitiminde; Google Görüntülü Reklam Ağı’ndaki iş ortağı site ve uygulamalarda; mobil cihazlarda Youtube ana sayfasında gösterilmektedir.
Youtube reklamlarının en büyük avantajı marka bilinirliği ve erişimi artırmaktır. Potansiyel müşterilerinize YouTube'da video izlerlerken veya arama yaparlarken ulaşabilirsiniz. Sadece müşterileriniz reklamınıza ilgi gösterdiğinde ödeme yaparsınız dolayısıyla bu size maliyetinizi azaltma avantajı verir.